نحوه تعویض باتری گوشی آیفون

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی با کمترین هزینه

نحوه تعویض باتری گوشی آیفون

در مقاله قبلی درباره آموزش عکاسی در آیفون صحبت شد اما در این مطلب می خواهیم به سراغ آموزش تعویض باتری آیفون برویم. شاید با خودتان بگویید تعویض باتری نیاز به متخصص دارد و باید در مراکز تعمیر گوشی آیفون اینکار انجام شود؛ کاملا درست است اما خودتان هم می توانید با آموزش زیر اینکار را انجام دهید.


اگر آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس شما نیاز به راه اندازی مجدد سریع دارد، می توانید این مراحل را دنبال کنید تا بدون نیاز به خاموش کردن آن، مجبور به راه اندازی مجدد آن شوید. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به جای دکمه فیزیکی هوم دارای دکمه هوم لمسی هستند، بنابراین راه اندازی مجدد اجباری با دستگاه های قبلی متفاوت است. همچنین با راه اندازی مجدد آیفون 8 یا جدیدتر متفاوت است.
هارد ریست آیفون 7 (هارد ریست) شامل هیچ فرآیند پیچیده ای نمی شود. برای ریستارت اجباری آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس، این سه مرحله ساده را دنبال کنید.
  1. 1. دکمه کاهش صدا در سمت چپ دستگاه و دکمه Sleep/Wake در سمت راست دستگاه را همزمان نگه دارید.
  2. 2. دکمه Sleep/Wake و دکمه کاهش صدا را نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل برای پشتیبان گیری از آیفون شما ظاهر شود.
  3. 3. در نهایت، اگر برنامه Settings را باز کرده و به بخش General بروید، می توانید به پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه Turn Off را پیدا کنید.
پس از اتمام مراحل بازیابی آیفون 7 و 7 پلاس و راه اندازی مجدد دستگاه، رمز عبور یا رمز عبور خود را به درستی وارد کنید تا دوباره از آیفون استفاده کنید.
بازیابی آیفون با Face ID، آیفون SE نسل دوم و آیفون 8 و 8 پلاس
برای ریستور آیفون با Face ID مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
آیفون خود را با استفاده از کابل شارژ به کامپیوتر وصل کنید.
  • دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه پاور آیفون را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا صفحه خاموش شود.
  • پس از خاموش کردن صفحه، هر دو دکمه کاهش و افزایش صدا را فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  • دکمه پاور آیفون را رها کنید، اما دکمه های کم و زیاد صدا را نگه دارید تا کامپیوتر آیفون شما را بشناسد.
همه دکمه ها را رها کنید و از کامپیوتر ادامه دهید.
از یک هارد ریست با DFU Restore استفاده کنید تا آیفون خود را به حالت قبلی برگردانید
در گوشی های آیفون مانند سایر گوشی ها مانند سامسونگ، استفاده از پردازنده گرافیکی، حافظه رم و حتی وای فای ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری طولانی شود و در نتیجه باتری آیفون سریعتر خالی شود و دمای آن افزایش یابد. بدنه گوشی در این شرایط هارد ریست اقدام مناسبی برای جلوگیری از بروز مشکل در گوشی است.

باتری جدید آیفون تقلبی است و باتری اصلی آیفون استفاده نشده است

با تعویض باتری، عمر باتری آیفون مانند قبل نیست، به طوری که اگر باتری اصلی آیفون را پس از 4 سال استفاده مداوم تعویض کرده باشید، عملکرد باتری تعویض شده به مراتب کمتر از باتری اصلی است و به مدت 2 سال مفید است و سپس باید آن را تعویض کنید. باید دوباره آن را تعویض کنید. فناوری باتری های لیتیوم یونی ساده و نسبتا ارزان است. استفاده از باتری های تقلبی برای آیفون مشکل ایجاد می کند و شارژ باتری ضعیف و کند می شود. برای این منظور هنگام تعویض باتری از اصل بودن باتری اطمینان حاصل کنید.
 

آیا تعویض باتری آیفون مضر است؟

به منظور بهبود سرعت و عملکرد، می توانید باتری آیفون را تعویض کنید. باتری های موجود در بازار در کیفیت های مختلفی عرضه می شوند که کیفیت پایین تری نسبت به باتری اصلی در گوشی ها دارند و عملکرد باتری اصلی را در اختیار کاربر قرار نمی دهند. برخی از تعمیرکاران به جای باتری های باکیفیت از باتری های 2 پین بی کیفیت استفاده می کنند که باعث ایجاد مشکل در گوشی های آیفون می شود. پس برخلاف تصور، اگر تعویض باتری آیفون به افراد مجرب سپرده شود و از باتری های با کیفیت استفاده شود، مشکل خاصی برای کاربر پیش نخواهد آمد.

بهترین راه حل برای رفع مشکلات باتری آیفون اپل

بهترین راه ها برای رفع مشکلات باتری عبارتند از:
  • نصب آپدیت بعدی سیستم عامل iOS
  • استفاده صحیح از تلفن
  • تعویض باتری آیفون
آپدیت بعدی سیستم عامل iOS را نصب کنید
اگر پس از نصب نسخه جدید سیستم عامل آی او اس و به روز رسانی آیفون خود با مشکل مواجه شدید و شاهد تخلیه سریع شارژ شدید، بهترین کار این است که منتظر بروزرسانی بعدی سیستم عامل iOS از سوی اپل باشید تا مشکل برطرف شود. ایرادات طراحی همچنین بهتر است قبل از نصب آپدیت جدید سیستم عامل iOS نظر سایر کاربران را در مورد عملکرد آن بر روی گوشی های خود جویا شوید.

استفاده صحیح از گوشی

یکی از عوامل موثر بر عملکرد باتری، استفاده صحیح از تلفن همراه است. تمامی امکانات ارائه شده توسط گوشی برای انجام کار نیاز به انرژی دارند و این انرژی توسط باتری تامین می شود. بنابراین زمانی که قابلیت ها و عملکردهای غیر ضروری در آیفون شما فعال هستند، انرژی بیشتری از باتری مصرف می شود و در نتیجه مشکل تخلیه سریع باتری ظاهر می شود. بنابراین سعی کنید برای رفع مشکل باتری آیفون به درستی از آن استفاده کنید.

تعویض باتری آیفون

اگر مدت زمان زیادی از عمر باتری آیفون شما گذشته است و چندین سال است که از آن استفاده می کنید، بهتر است باتری گوشی را تعویض کنید. در این شرایط بهترین راه حل برای حل مشکل باتری تعویض باتری آیفون است.
مشکل بعد از تعویض باتری آیفون
پس از تعویض باتری آیفون نیز ممکن است با مشکل مواجه شویم. از جمله مشکلات پس از تعویض باتری آیفون می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • شارژ سریع باتری تمام می شود
  • جریان نشتی برد منطقی
  • تعداد زیادی برنامه باز می شود

تمام شدن شارژ سریع باتری

یکی از مشکلاتی که پس از تعویض باتری گوشی به وجود می آید، تخلیه سریع باتری است. دلیلش این است که کابل باتری در هنگام شبیه سازی تلفن همراه به درستی وصل نشده و پین های آن آسیب دیده است. برای حل این مشکل، کابل را دوباره وصل کرده و پین های آن را بررسی کنید.
جریان نشتی برد منطقی
مشکل دیگری که ممکن است پس از تعویض باتری دستگاه ایجاد شود، جریان نشتی برد منطقی است. برای رفع این مشکل ابتدا باید منبع جریان نشتی را پیدا کرده و سپس گوشی اپل را تعمیر کنید.
برنامه های زیادی باز می شود
یکی از مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی، باز بودن بیش از حد برنامه هاست. برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، باتری زیادی مصرف می‌کنند و انرژی زیادی از تلفن مصرف می‌کنند. برای حل آن باید این برنامه ها را ببندیم.

اقدامات پس از تعویض باتری آیفون

پس از تعویض باتری آیفون باید مراحل زیر را انجام دهید.
  • آن را تا 100% شارژ کنید و حداقل 2 ساعت دیگر به شارژ آن ادامه دهید.
  • از دستگاه خود استفاده کنید تا زمانی که به دلیل باتری کم خاموش شود.
  • آن را تا 100% بدون وقفه شارژ کنید.
تلفن همراه حتی پس از اتصال کابل USB روشن نمی شود
یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از تعویض باتری آیفون با آن مواجه شوید روشن نشدن گوشی موبایل پس از اتصال USB است. دلیل این مشکل مربوط به باتری جدید است که یکی از آنها خرابی خود باتری و دیگری عدم اتصال صحیح باتری به آیفون است. برای رفع مشکل و تعمیر گوشی باید باتری و نحوه اتصال آن به گوشی تست شود.
حل مشکل اخطار باتری غیر اصل پس از تعویض باتری آیفون
اگر باتری آیفون XS یا جدیدتر را تعویض کنید، خواه باتری اورجینال باشد یا باتری تعمیری، با پیام «این آیفون به عنوان باتری اصلی اپل تأیید نشده است» و «اطلاعات سلامتی در دسترس نیست» را مشاهده خواهید کرد. این آیتم." یعنی باتری موجود در دستگاه را نمی توان به عنوان محصول اصلی تایید کرد و حداکثر ظرفیت را نشان نمی دهد.
برای حل مشکل ساختار باتری را معرفی می کنیم. باتری را می توان تقریباً به دو قسمت تقسیم کرد. برد BMS و سلول باتری. اطلاعات اصلی باتری بر روی برد BMS ذخیره می شود و با یک کابل باتری انعطاف پذیر متصل می شود. ما باید BMS باتری جدید را با باتری اصلی جایگزین کنیم تا اخطار پاک شود. برای رفع این مشکل آیفون خود را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.
خرابی باتری آیفون
باتری های آیفون از باتری های لیتیوم یونی ساخته شده اند که برای داشتن عمر مفید نیاز به شارژ و دشارژ مداوم دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اگر هنگام پخش موسیقی یا فیلم، گوشی خود را در گوشه ای رها کنید، باتری به تدریج خالی شده و آیفون خاموش می شود. باتری های تعویضی نیز نیاز به شارژ و دشارژ مداوم دارند و اگر باتری استفاده شده توسط تعمیرکار برای تعویض مدت زیادی در انبار بوده و شارژ نشده باشد، متوجه خواهید شد که شارژ آن به سرعت تمام می شود و در حین استفاده به خوبی کار نمی کند. .
درصد نمایش داده ها در تلفن همراه ثابت نیست و این درصد تغییر می کند
دو دلیل برای نمایش درصد اشتباه پس از تعویض باتری آیفون وجود دارد، یکی اینکه باتری در ابتدا شارژ نشده و باتری بسیار کم است. ثانیاً اگر کابل ها و کانکتورهای باتری وصل نیستند، در این صورت ابتدا باید کابل ها را به درستی وصل کنید و سپس برای بار اول باتری را برای مدت طولانی شارژ کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.