راه های رفع فریز گوشی آیفون

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی با کمترین هزینه

راه های رفع فریز گوشی آیفون

فریز شدن آیفون مشکلی است که اگرچه زیاد رایج نیست اما همیشه ممکن است اتفاق بیفتد و شما را آزار دهد. فریز زمانی اتفاق می‌افتد که تلفن همراه شما به طور ناگهانی قطع شود و کاری انجام ندهد. گاهی اوقات مشکل با راه اندازی مجدد حل می شود. اما همیشه اینطور نیست و حتی خاموش و روشن کردن موبایل اپل بی فایده است.


فریز به این معنی است که آیفون کار نمی کند و به دستورات کاربر پاسخ نمی دهد. به عنوان مثال، اگر صفحه آیفون شما قفل است یا با لمس آن پاسخ نمی دهد، یا با روشن کردن آن یخ می زند، می توانیم بگوییم که گوشی شما یخ زده است.
 البته فریز تنها به گوشی های برند اپل محدود نمی شود و گوشی های اندرویدی نیز ممکن است دچار چنین مشکلی شوند. امروز ترفندها و روش های رفع مشکل یخ زدگی آیفون را به شما آموزش می دهیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل آن را برطرف کنید. با ما همراه باشید.
مطالعه کنید: بهترین اپلیکیشن های آیفون در سال 2022

دلایل فریز شدن آیفون

به نظر شما چرا آیفون یا هر گوشی دیگری هنگ می کند یا فریز می شود؟ فریز شدن موبایل اپل دلایل مختلفی دارد که اگر آنها را شناسایی کنید خیلی راحتتر می توانید مشکل را حل کنید. مهمترین چیزی که باعث این وضعیت می شود نصب برنامه های معیوب است. یعنی ممکن است اخیرا برنامه ای را نصب کرده باشید که مشکل داشته و باعث قطع ناگهانی گوشی شده است. قبل از هر کاری بهتر است اپلیکیشن های گوشی را بررسی کنید و در صورت مشکوک به برنامه ای آن را حذف کنید.
 بسیار نادر است که فریز شدن آیفون به دلیل مشکل سخت افزاری باشد. اما گاهی اوقات خرابی باتری می تواند این مشکل را ایجاد کند. برای مثال ممکن است باتری تمام شود و صفحه نمایش سیاه شود. در این صورت ممکن است فکر کنید که گوشی هنگ کرده است. البته گاهی واقعا چنین اتفاقی افتاده است و باید به فکر رفع مشکل یخ زدگی آیفون باشید. تشخیص این مساله بر عده یک متخصص تعمیر گوشی آیفون است.

چگونه مشکل فریز شدن آیفون را برطرف کنیم؟

یخ زدن گوشی اپل یا آویزان شدن این دستگاه گاهی آنقدر جدی است که حتی ریست کردن گوشی هم مشکلی را حل نمی کند. اگر می بینید که آیفون شما هنگ کرده و کاری با آن نمی توان انجام داد، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
  • قبل از انجام هر کاری، آیفون را شارژ کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید و اگر مشکل حل نشد مراحل بعدی را دنبال کنید.
  • سعی کنید با استفاده از دکمه پاور گوشی اپل را به طور معمول خاموش کنید.
  • دکمه پاور آیفون را فشار داده و نگه دارید تا گزینه «Slide to power off» روی صفحه ظاهر شود.
  • به محض دیدن کلمات Slide to power off، انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و به سمت کلمات Power Off بروید.
  • اگر گوشی شما خاموش است، احتمالا مشکل یخ زدگی گوشی اپل جزئی است و پس از روشن شدن دستگاه برطرف خواهد شد.
  • اگر آیفون مورد نظر شما خاموش نشد مراحل بعدی را انجام دهید.
دکمه های پاور و هوم را به طور همزمان فشار دهید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
  • با این کار مطمئن می شوید که گوشی خاموش است و مشکل حل می شود.
  • آخرین کاری که می توانید برای رفع مشکل آویزان شدن گوشی اپل انجام دهید، ریست فکتوری آیفون است. توجه داشته باشید که بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات و برنامه های آن را پاک می کند. بنابراین ابتدا از فایل های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حل مشکل فریز شدن آیفون در آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس

برای رفع مشکل فریز شدن آیفون در آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس، دکمه کناری و دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید. اگر گوشی شما روشن نمی شود، سخت افزار خود را بررسی کنید و گوشی خود را شارژ کنید. ممکن است لازم باشد گوشی خود را تا یک ساعت شارژ کنید. اگر باز هم گوشی شما روشن نمی شود، بهتر است برای تست گوشی و دریافت خدمات تخصصی مربوطه به یکی از مراکز تعمیر آیفون مراجعه کنید.

مشکل فریز شدن آیفون در آیفون 6s و نسخه های قبلی

دکمه Home و دکمه Side یا دکمه Up را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید. اگر گوشی شما روشن نمی شود، سخت افزار خود را بررسی کنید و گوشی خود را شارژ کنید. ممکن است لازم باشد تا یک ساعت شارژ کنید.
اگر آیفون شما روشن می شود اما هنگام راه اندازی گیر می کند
اگر در هنگام راه‌اندازی لوگوی اپل یا یک صفحه قرمز یا آبی مشاهده کردید، این مراحل را برای رفع مشکل یخ زدگی آیفون خود امتحان کنید: آیفون خود را به رایانه وصل کنید. در مک با macOS Catalina، Finder را باز کنید. در مک با macOS Mojave یا نسخه قبلی، یا در رایانه شخصی، iTunes را باز کنید. ببینید مک شما از کدام سیستم عامل macOS استفاده می کند. آیفون خود را در رایانه خود انتخاب کنید. هنگامی که آیفون شما متصل است، مراحل زیر را دنبال کنید تا آیفون خود را از حالت فریز خارج کنید:
  • در iPhone 8 یا جدیدتر، از جمله iPhone SE (نسل دوم): دکمه افزایش صدا را فشار داده و به سرعت رها کنید. دکمه کاهش صدا را فشار داده و سریع رها کنید. سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید.
  • در iPhone 7 یا iPhone 7 Plus: دکمه کناری و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید.
  • در iPhone 6s یا نسخه های قبلی، از جمله iPhone SE (نسل اول): همزمان دکمه Home و دکمه Side یا دکمه Up را فشار داده و نگه دارید.
  • دکمه ها را نگه دارید تا زمانی که صفحه حالت بازیابی را ببینید.
  • هنگامی که گزینه بازیابی یا به روز رسانی را دریافت کردید، به روز رسانی را انتخاب کنید.
  • رایانه شما نرم افزار دستگاه شما را دانلود می کند. اگر بیش از 15 دقیقه طول بکشد، دستگاه شما از حالت بازیابی خارج می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.