آموزش عکاسی با آیفون

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی با کمترین هزینه

آموزش عکاسی با آیفون

بسیاری از مردم گوشی های اپل را جدا از جذابیت های بیشماری که دارند به خاطر دوربین می خرند. انواع آیفون دوربین های بسیار باکیفیتی دارند که قابلیت های زیادی برای عکاسی دارند. بسیاری از وبلاگ نویسان اینستاگرام یا افرادی که به عکاسی حرفه ای علاقه دارند کار خود را با آیفون شروع می کنند.
عکس گرفتن با گوشی کار سختی نیست، اما سوال اینجاست که چگونه می توان عکس های حرفه ای گرفت؟ در ادامه ضمن آموزش عکاسی با آیفون، نکات کاربردی و در عین حال ساده را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید از گزینه های مختلف گوشی اپل برای عکاسی بهتر و حرفه ای تر استفاده کنید. چنانچه دوربین شما مشکل دارد حتما قبل از عکاسی آن را به مراکز تعمیر گوشی آیفون نشان دهید.

نکات عکاسی با آیفون

  • قبل از عکس گرفتن با آیفون، لنزها را تمیز کنید
مهم ترین نکته در عکاسی با موبایل اپل و هر نوع گوشی دیگری تمیز کردن لنز است. قبل از گرفتن هر عکسی چه سلفی و چه معمولی حتما لنز دوربین را تمیز کنید. مراقب باش! لنز بسیار حساس است و برای تمیز کردن آن باید بسیار مراقب باشید. برای این کار می توانید از پارچه میکروفیبر یا پارچه نرم استفاده کنید تا سطح لنز دچار خراش نشود.
  • برای عکاسی حرفه ای آیفون فوکوس را جدی بگیرید
یکی از مهمترین موارد در آموزش عکاسی با آیفون، فوکوس صحیح روی سوژه است. برای تنظیم فوکوس روی دوربین آیفون، روی صفحه ای که سوژه شما قرار دارد ضربه بزنید. یک مربع زرد کوچک برای تایید نقطه فوکوس ظاهر می شود. فوکوس به شما کمک می کند تا نقطه یا موضوع مورد نظر خود را در عکس به شکل ویژه تری نمایش دهید تا توجه مخاطب به آن جلب شود.
  • هنگام عکاسی با گوشی اپل، نور را به صورت دستی تنظیم کنید
دوربین آیفون قابلیت تنظیم نور به صورت خودکار را دارد. اما این ویژگی همیشه موثر نیست و گاهی باعث افت کیفیت عکس می شود. به عنوان مثال، اگر سوژه شما در قسمت تاریک کادر باشد، نوردهی خودکار نتیجه چندان جالبی بر جای نخواهد گذاشت. بنابراین بهتر است نوردهی را به صورت دستی انجام دهید تا همه چیز مطابق با سلیقه شما تنظیم شود.
مطالعه کنید: همگام سازی آیفون و مک
  • قانون طلایی یک سوم در عکاسی با آیفون اپل
مانند عکاسی با همه دوربین ها، قانون یک سوم در عکاسی با گوشی های اپل بسیار مهم است. این قوانین به شما کمک می کند ترکیب بندی عالی داشته باشید و بهترین کادر بندی را برای سوژه خود انتخاب کنید. قانون یک سوم شامل تقسیم ذهنی تصویر با استفاده از دو خط افقی و دو خط عمودی است.
کاری که باید انجام دهید این است که عناصر مهم صحنه را در امتداد آن خطوط یا در نقاطی که آنها را قطع می کنند قرار دهید. بهتر است سوژه مورد نظر خود را با یکی از خطوط عمودی قرار دهید. اگر در عکس شما افقی وجود دارد، باید با یکی از خطوط افقی هماهنگ شود. برای تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون این مقاله را بخوانید.
  • زوم نکنید!
یکی از نکات مهم در آموزش عکاسی آیفون مربوط به زوم است. عکاسان حرفه ای معتقدند که زوم دوربین گوشی های هوشمند باعث افزایش نویز در عکس نهایی می شود. اگر سوژه از شما دور است، سعی کنید تا حد امکان به آن نزدیک شوید. همچنین به جای بزرگنمایی بهتر است از فاصله معمولی عکس بگیرید و سپس در ویرایش عکس را برش دهید.
  • هنگام عکس گرفتن با گوشی اپل، دوربین باید ثابت باشد
پایداری دوربین تنها به آموزش عکاسی با آیفون اپل محدود نمی شود. هنگام عکاسی با انواع دوربین ها، دوربین باید ثابت و بدون لرزش باشد. در غیر این صورت عکس کیفیت لازم را نخواهد داشت و تار می شود. برای اطمینان از ثابت و ثابت بودن دوربین می توانید از سه پایه آیفون همراه با قاب آن استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از دکمه تایمر در سمت چپ صفحه دوربین، هنگام استفاده از سه پایه دقیق تر باشید.
 
  • از خطوط راهنما استفاده کنید
خطوط راهنما یک ابزار ترکیبی بسیار مفید و موثر است که در آموزش عکاسی با آیفون مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از خطوط راهنما در عکس می تواند به تمرکز چشم بیننده بر روی سوژه اصلی کمک کند و چشم را به عمق تصویر هدایت کند.
  • هنگام عکس گرفتن با آیفون، تنها به یک عکس بسنده نکنید!
به یک عکس بسنده نکنید، این یعنی گرفتن چندین عکس مختلف از یک سوژه. زوایای و فواصل مختلف سوژه را در نظر بگیرید و با توجه به هر کدام چندین عکس مختلف بگیرید. ثبت یک عکس بدون نقص و حرفه ای در اولین عکس تقریبا غیرممکن است.
  • بیش از حد عکس ها را ویرایش نکنید
نکته آخر در آموزش عکاسی آیفون مربوط به ویرایش عکس است. کاری که همه برای دادن نور، رنگ، اندازه و جلوه بهتری به عکس های خود انجام می دهند. آیفون دارای انواع ابزارها و برنامه های ویرایش عکس است. اما به یاد داشته باشید که ویرایش بیش از حد عکس شما را خراب می کند و آن را غیر طبیعی می کند.
 
آموزش ژست عکاسی حرفه ای

چگونه می‌توان با ژست‌های عکاسی، نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورد؟ در این بخش به‌صورت کلی به آموزش ژست عکاسی حرفه ای برای عکس و ارائه توصیه‌هایی در رابطه با قبل و حین عکس‌برداری می‌پردازیم.
آموزش ژست عکاسی قبل از عکس‌برداری

اولین نکته‌ای که در آموزش ژست عکاسی باید قبل از هر چیز موردتوجه قرار دهید این است که نوع عکس‌برداری را باید مشخص کنید. برای مثال عکس‌برداری از یک خانواده بسیار متفاوت از عکس‌برداری مدلینگ است و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد.

از هر چیزی چه به‌صورت آنلاین و چه در زندگی خود الهام بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از موقعیت‌های مختلف، ایده‌های بکر و شگفت‌انگیزی برای نوع ژست گرفتن و عکس‌برداری خود الهام بگیرید. توصیه می‌کنیم که ژست‌هایی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موردعلاقه شما هستند را در گوشی خود ذخیره کنید.

سعی نکنید که تنها از حافظه خود استفاده کنید؛ زیرا ممکن است دقیقا در زمانی که به آن ایده‌ها نیاز دارید، آن‌ها را فراموش کنید. آموزش ژست عکاسی

ژست موردنظر خود را حتما با ویژگی‌های فیزیکی خود مطابقت دهید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گاهی ژست انتخابی با توجه به موقعیت عکس‌برداری، بسیار مناسب است و به‌طورکلی موردپسند همه قرار گرفته است اما مدل نمی‌تواند آن نوع ژست را به وجود آورد. پس ژست انتخابی حتما باید با مدل تنظیم شود.

آموزش فتوشاپ برای عکاسان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.